REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Velké změny v navýšení počtu spojů se na Královédvorsku nekonaly. V Královéhradeckém kraji byl však rozsah regionální dopravy navýšen oproti roku 2019 sice o 1,4 %, takže využít je můžeme při delších cestách, určitě přes Jaroměř.
Posílení přímého spoje Trutnov - Praha
K posílení spojení do Prahy a Hradce Králové došlo pro Trutnováky, kdy přímé rychlíkové spojení Praha – Trutnov (přes Chlumec) bylo posíleno o sedmý pár: ranní rychlík R 934 bude z Trutnova hl.n. Ty s individuálním dojezdem do Jaroměře mohou využívat i Dvoráci. Výhodou tohoto spojení je nenaplněnost kapacity vagónů jako je tomu u rychlíků jedoucích přes Pardubice a tedy možnost rezervace místenek i na poslední chvíli. Obecně bez rezervace si při cestě do Prahy vlakem již jen ztěží sednete. Z Jaroměře do Prahy jede tento přímý spoj 2 hod. 9 minut (rychlík s přestupem v Pardubicích jede 1 hod 43 minut - nečeká v Hradci 13 minut …). Odjíždí denně kromě neděle ve 4:40 a do Prahy hl.n. přijede v 7:49. Večerní R 933 odjede z Prahy hl.n. v 18:11 a do Trutnova dorazí denně ve 21:18.
O víkendech začaly také nově jezdit Spěšné vlaky 1891 Trutnov (9:42) – Hradec Králové (10:56) a 1888 Hradec Králové (11:03) – Trutnov (12.18), které tak i o víkendech doplní hodinový takt rychlého spojení.
Posun odjezdů rychlíku do Liberce
Doslova o minuty byly posunuty odjezdy rychlíků z Pardubic do Liberce. To má, bohužel, dopad pro návaznost na rychlíky z Prahy, ale i návaznost městské dopravy pro pracující a studenty v Pardubicích a Hradci. Nově systém IDOS nenabízí návaznost rychlíků ČD z Prahy na rychlíkový spoj přes Dvůr do Liberce. Čas na přestup na tento spoj je zde aktuálně tak malý, že se automaticky nabízí dřívější spoj z Prahy a celková doba jízdy tak již značně přesáhne ideální 2 hodiny na jízdu trasy Praha - Dvůr Králové. Risknout to však můžete :-), na přestup je 1 minuta (např. R Svitava a R Ještěd).
Královéhradecký a Pardubický kraj upravily Tarif IREDO, který platí pro autobusy a vlaky ve východních Čechách. Jedná se o první změnu od roku 2013. Úpravy kompenzují nárůst ceny dopravního výkonu (mzdy) a inflaci. Dle slov pana Červíčka, prvního náměstka hejtmana Královéhradeckého kraje odpovědného za oblast dopravy, se tak ceny více přiblíží ceníku ČD, které každoročně do cen zapracovávají výši inflace.
Jednoduché jízdné placené v hotovosti se v průměru zvýší o 8,2 procenta. Pro téměř 90 % cestujících se ale cena zvýší maximálně o dvě koruny. U prvního pásma, tedy nejlevnějších jízdenek, se totiž nezmění vůbec a cena obyčejného jízdného tak zůstává na 10 korunách. V několika dalších pásmech činí zvýšení od 1 do 2 korun. K největšímu zvýšení ceny v absolutní částce dojde u cen od 100 korun více, kdy cena vzroste vždy o 10 korun. Platba bezkontaktní čipovou kartou IREDO se bude nově řídit pevně stanovenými cenami oproti dosavadní slevě 5 procent z jízdného. Sleva bude ve výši 2 až 8 korun. U vícedenního jízdného mají změny zvýhodnit pravidelné cestující.
Modernizaci mají tratě i přejezdy kolem Dvora Králové již za sebou, a nyní tak výluky díky modernizaci tratě čeká trať 040 ze Staré Paky do Trutnova.
Tratě 030, 031 a 032 (Jaroměř – Pardubice, Hradec Králové – Trutnov, Jaroměř – Stará Paka)
V sobotu 21. prosince 2019 to vypadalo, že zavřou i pokladnu ve Dvoře Králové: prostor čekací haly byl zcela očtištěn od všech letáků, výlepů, lavic i automatu na kávu či čokoládu. Věříme, že to byla jen čistící doba před malováním :-) Od 30. listopadu 2019 byl však skutečně ukončen prodej jízdenek zaměstnanci SŽDC ve stanicích Dobřenice, Hostinné, Káranice, Kopidlno, Nová Paka, Vamberk a Všestary, a to z důvodu ukončení smlouvy ze strany SŽDC. Od 14. prosince 2019 je zcela ukončen prodej ve stanici Hostinné kvůli malému využití. Odbavení cestujících zajistí vlakové čety. V případě stanice Kopidlno bude využita možnost odbavit cestující před nastoupením do vlaku ve stanici (pobyt 15 – 20 minut).
Zároveň došlo k úpravám provozních dob ve stanici Červený Kostelec, Česká Skalice, Hradec Králové-Slezské předměstí, Lázně Bělohrad, Malé Svatoňovice, Nový Bydžov, Opočno pod Orlickými horami a Třebechovice pod Orebem.
Od 15. prosince 2019 České dráhy zavádí kontaktní i nekontaktní platby kartou ve všech vlacích, kde je vlakový doprovod. Vlakové čety po celé republice vybaví ČD více než 1 600 mobilními platebními terminály. Tuto službu bude možné poskytnout všude, kde je pokrytí signálem. Doporučujeme mít hovotost v záloze, signál je při jízdě proměnlivý.
Od 15. prosince 2019 se změnily ceny ve dvorské MHD. Změna souvisí se změnami ceníku jízdného IREDO, který byl schválen v říjnu radou Královéhradeckého kraje. určitě se vyplatí vícedenní jízdenky pro pravidelné cestující, ovšem ty nelze zakoupit v papírové podobě - jejich nosiči jsou In Karty s aplikací IREDO nebo bezkontaktní čipové karty IREDO, které slouží také jako elektronické peněženky.
Zvýšení ceny při platbě v hotovosti
Elektronická peněženka: základní jízdné zůstává 10 Kč, poloviční 5 Kč a a žáci (děti, studenti a senioři) za 2,50 Kč.
Zdarma stále jezdí děti do 6 let, nad 70 let a držitelé ZTP a ZTP-P včetně psa.
Rozhodnuto: na Královédvorsku nahradí ARRIVU v následujících 10 letech BusLine |
Vaše komentáře |